Vés al contingut

Area Legal

Serveis de Qualitat

L’assessorament en la implantació de requisits legals pretén ser una ajuda i suport per solucionar els dubtes a l’hora d’aplicar internament els nous requisits legals aplicables a l’Organització com:

    • Assegurar el compliment de la reglamentació vigent aplicable als diferents Sistemes de gestió (Gestió ambiental, prevenció riscos laborals, seguretat alimentària, etc.)
    • Assegurar el compliment de la reglamentació vigent aplicable en aspectes específics de l’organització (Protecció de dades (LOPD) Personals, Plans d’Igualtat, Canals de Denúncies, Assetjament Laboral, etc.)
    • El compliment dels aspectes legals, aporta importants beneficis i avantatges competitius a les empreses.
    • Permet evitar possibles sancions.
    • Facilita la presa de decisions i el coneixement corporatiu.
    • Orienta en la contractació, les relacions contractuals i la presa de decisions.


Per conèixer concretament els serveis aplicables podeu descarregar-vos la nostra carta de serveis: CARTA DE SERVEIS ASSERTIS

Protecció de Dades (LOPD) i Seguretat a Internet

ASSERTIS S.L. com a expert en el sector de la Protecció de dades (LOPD), ofereix una integració dels requisits legals aplicables de forma personalitzada i eficient elaborant el document de seguretat, oferint la formació interna necessària, realitzant les auditories de seguretat i certificats acreditatius i oferint un servei de manteniment anual per mantenir tot el sistema.

A més, posa a la seva disposició assessorament personalitzat per resoldre qualsevol dubte que pugui tenir sobre la protecció de dades (LOPD) i seguretat a internet.

Per a més informació vegeu el següent document PDF sobre la Llei orgànica de Protecció de dades (LOPD).

SIGC - LOPDGDD

ASSERTIS S.L. manté línia de servei per a facilitar la gestió i actualització dels requisits en matèria de PROTECCIÓ DE DADES (LOPD) implantats als seus clients. Es tracta de complir requisits i disposar d’una eina de gestió fàcil, fiable, econòmica i eficient de forma compartida en tot moment.

Aquest servei, basat en el fet que els nostres clients disposin d’un espai personalitzat i privat a la nostra EXTRANET (sobre plataforma Microsoft Office 365), en la que es pugui interaccionar entre client i ASSERTIS S.L. i gestionar en remot (i amb alguna sessió presencial puntual al cap de l’any), el sistema de gestió de seguretat de les dades (RGPD-LOPDGDD – Reglament General de Protecció de dades (LOPD) (EU) i la Llei Orgànica de Protecció de dades (LOPD) personals i garantia dels drets digitals (Llei 3/2018).

El SIGC-LOPDGDD és modular en els seus serveis disponibles i flexible en la seva planificació, depenent del client (consulteu la fitxa descriptiva). Escolliu el que millor s’adapti a vosaltres).

Plans d'Igualtat i Manuals d'Assetjament

D’acord amb el RD 901/2020 i el 902/2020, donat suport a la Llei Orgànica 3/2017 i el RDL 8/2019, requereixen que les empreses de més de 50 treballadors disposin de Plans d’Igualtat, el tema és obert de forma voluntària a qualsevol empresa, independentment del nombre d’empleats/des.

Un pla d’igualtat d’una empresa, sigui de caràcter obligatori o voluntari, és un conjunt ordenat de mesures, adoptades després de dur a terme una diagnosi de situació, que serveix per assolir la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes a l’empresa, eliminant qualsevol classe de discriminació per raó de sexe.

Els plans d’igualtat fixen els objectius concrets d’igualtat que s’han d’assolir, les estratègies i les pràctiques que s’han d’adoptar per a la seva consecució, així com l’establiment de sistemes eficaços de seguiment i avaluació dels objectius fixats.


Han de contenir, almenys, les matèries següents: procés de selecció i contractació, classificació professional, formació, promoció professional, condicions de treball, inclosa l’auditoria salarial entre dones i homes, exercici corresponsable dels drets de la vida personal, familiar i laboral, infrarepresentació femenina, retribucions, prevenció de l’assetjament sexual i per raó de sexe.

ASSERTIS S.L. ofereix un servei de diagnosi, us assessorem i acompanyem en tot el procés d’elaboració i implantació del pla d’igualtat, amb sessions d’avaluació de la realitat per poder determinar les parts implicades, definir objectius qualitatius i quantitatius del pla d’igualtat, assessorament per determinar mesures concretes d’acció positiva, terminis, priorització i assessorament en el disseny d’indicadors d’evolució i impacte.

Protocol Assetjament

TOTES LES EMPRESES TENEN L’OBLIGACIÓ DE PREVENIR I COMBATRE L’ASSETJAMENT I DISPOSAR DE PROTOCOL A AQUEST EFECTE.

L’àmbit laboral està experimentant una constant actualització pel que fa a l’obligació empresarial pel que fa a la igualtat de sexes a les empreses.

Aquest tema ja venia establert per la Llei Orgànica a 3/ 2007 per la igualtat efectiva d’homes i dones, a l’article 48. 1 i 48.2 que estableix l’obligatorietat de protegir els treballadors/res de situacions d’assetjament sexual mitjançant l’elaboració d’un protocol d’assetjament i posterior sensibilització. Així mateix, el Reial decret 901/220 de 28 de maig fa menció de l’esmentat protocol.

En el protocol ha d’establir un pla i procés per tractar les situacions d’assetjament així com les mesures necessàries per prevenir, evitar i eliminar qualsevol comportament d’assetjament sexual i per raó de sexe.

La tinença d’aquest protocol és obligatori per totes les empreses, independentment del nombre de treballadors que tinguin. Si l’empresa té més de 50 treballadors a part, té l’obligació de registrar aquest protocol junt amb el pla d’igualtat.

Des de ASSERTIS S.L. us assessorem i acompanyem en tot el procés d’elaboració i implantació del protocol de prevenció de l’assetjament sexual.

Altres Requisits Legals

Relacionat amb els diferents serveis oferts per ASSERTIS S.L. apareixen requisits legals de compliment obligatori. ASSERTIS S.L. ofereix el servei de suport i assessorament per tal d’implantar-los de forma satisfactòria i/o aportar millores en la seva gestió interna. D’aquests requisits destaquen els següents:

      • Implantació requisits legals de seguretat alimentària: Implantació Prerequisits Alimentaris, Implantació APPCC, Manuals de Malbaratament Alimentari, FoodDefense, Frau, etc.
      • Implantació requisits legals per webs: Avís legal, política cookies, privacitat, etc.
      • Implantació requisits legals ambientals: Gestió de Residus, Emissions atmosfèriques, permisos, abocaments, etc.
      • Memòries de sostenibilitat
      • Auditories energètiques


Per contractar qualsevol dels serveis o demanar-ne informació només cal que empleneu el formulari de
contacte: Formulari Contacte

LinkedIn
Share
Ves al contingut